Spisabutikens köpvillkor

 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter; moms, frakt och betalning. En avgift  tillkommer för frakt och räknas fram utifrån leveranssätt. I kassan framgår kostnaden tydligt för ditt köp.

Du kan betala med kort (Visa och Mastercard) eller mot faktura utan avgift eller genom förskottsbetalning till bankgiro 693-9896 (ingen avgift). Vid fakturabetalning skickas varorna endast till din folkbokföringsadress alt. företagets adress. Betalningsvillkor och fraktvillkor anges i kundvagnen beroende på det betalningssätt du väljer.

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara, eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen gälla den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om: 
- Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke
- Priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie
- Varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas
- Förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering

När du utnyttjat din ångerrätt: 
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös, förlorar du ångerrätten.

 

Leveranstid

Varor som finns i lager skickas inom 1-4 arbetsdagar. Varor som ej finns i lager, vilket anges i kundvagnen, beställer vi hem och vi levererar till dig inom 2-3 veckor beroende på leverantör. Vi kontaktar alltid kunder med leveransinformation vid förseningar.

 

Ej uthämtade paket

Har du valt efterkrav som fraktsätt finns dina varor kvar på utlämningsstället under två veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150 kr.

 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad förutom när du utnyttjar din ångerrätt eller om varan är defekt, eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du:
- Om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss 
- Om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig


Återbetalningsskyldighet: 
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast, eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

 

Reklamationer

Vid reklamation av elartiklar uttas en undersökningsavgift på 500 kr och vid reklamation av vinkylare uttas en undersökningsavgift på 1000 kr. Utöver undersökningsavgiften tillkommer ev. fraktkostnader. Dessa avgifter och kostnader återbetalas vid konstaterade garantifel på produkten.

Se även konsumentverket angående distansavtalslagen & e-handel.